Poln k00ratz idiskriminacije ali kako so nas zDRMali!

flag_slovenia.jpg-for-web-largeNajprej pardon za psevdokletvico v naslovu. Slovenci (vendar ne zgolj mi) smo na vsakem kliku na internetu prezrti in diskriminirani. Onemogočeno nam je skoraj vsakršno nakupovanje digitalnih vsebin preko spleta. DRM (Digital Rights Management) nas je povsem zDRMal.

S slovensko kreditno kartico uradno ne morem kupiti glasbe in video vsebin v iTunes Storu, kot tudi ne iger in dodatkov na Playstation Networku, Xbox Livu ter v Wii Shopu. Hudiča, zadnje leto niti ne več eknjig na portalu eReader! Kje je zdaj Evropa enakih možnosti in pravic? Na sončni strani alp se očitno konča! Predpostavljam, da iz istih razlogov pri nas uradno ni mogoče kupiti prenekateri gadget. iPhone je le vrh ledene gore, prihajajoči PSP Go! pa samo še en žalosten primer.

Seveda si vsega hudega vajeni, ponižni in prilagodljivi Slovenci najdemo svoje poti. Za veliko spletnih trgovin kupujemo vrednostne bone na eBayu, v lokalni drogeriji ali zanje gnjavimo potujoče prijatelje. In potem se čudite, da muziko in filme večinoma kar piratimo, ko pa je to najenostavneje! Prepričan sem, da če bi obstajal primeren način distribucije digitalnih vsebin, bi tudi veliko Slovencev bilo pripravljenih plačati za pesmi in filme, ki so jim ljubi. Kdo bi se pa mučil s torrenti, če bi obstajal prijaznejši, cenovno primeren sistem nakupovanja digitalnih vsebin?

Vzamimo za primer Zune Pass, Američani za $15 mesečno dobijo na posojo vso glasbo, ki jo poželi srce, dodatno pa lahko vsak mesec izberejo še 10 pesmi, ki ostanejo njihjove za vedno, to je tudi po tistem, ko prekličejo naročnino na servis. Ne mi rečt, da se sličen model ne bi prijel tudi pri nas!

Še bolj me pesti zadnja Microsoftova akcija ugodnega nakupa Windowsa 7 za študente za pičlih $30. Spet smo slovenski študetje (kot tudi mnogi drugi) izviseli in se lahko za to ugodnost le obrišemo pod nosom.

Enake izkušnje imam tudi z Applom. Pri nakupu MacBooka Pro sem bil upravičen do poceni nadgradnje na Snow Leopard. Na Applovi strani je bilo potrebno le izpolniti pravi obrazec in počakati do izida sistema. Seveda kot Slovenec spet nisem mogel izkoristiti te ugodnosti in samo dobra volja prodajalca mi je zagotovila poceni nadgradnjo.

Prepričan sem, da je marsikdo od vas že kdaj naletel na kakšno DRM mino, ko česa ni mogel kupiti ali pa izkoristiti kakšne ugodnosti zaradi manjka za lase privlečenih pravic. Porodi se vprašanje, a nas je kdaj kdo vprašal, če pristanemo na to, da nam nebulozne organizacije odrejajo še bolj nebulozne pravice? Čemu potem sploh služijo vsi ti iPodi, Xboxi, Playstationi in ostali onegaji, če jih ne moremo legalno zapolniti z vsebino? Upam, da mi kak pravnik med vami, lahko to razloži!

Obrazložitev: Niti slučajno ne mislim, da je piratstvo opravičljivo z nedostopnostjo do plačljivih digitalnih vsebin. Zgoraj napisana trditev je le poskus obrazložitve vedenja.

Advertisements

4 thoughts on “Poln k00ratz idiskriminacije ali kako so nas zDRMali!

  1. Imam občutek, da lahko še naprej samo tarnamo. Bil bi pa zelo vesel, da bi vsaj poznal pravi razlog zakaj je tako.

    Zakaj naš denar ni dovolj dober?
    Kakšne stroške bi imele korporacije, če bi preprosto dovolile nakup?
    Kaj je tisti PRAVI razlog?

  2. Mi bi radi kupovali glasbo, filme, knjige in tisti na drugi strani to imajo, potem so pa vmes še eni, ki bi samo še pripopal en podpis nekam in bi bila stvar ocvrta, volk sit, koza cela in mp3 legalno kupljen. Čista fraking birokracija in nič drugega.

    Dokler ne bo legalnih poti za nakup, bodo torrenti leteli po omrežju kot hudourniki (a štekaš, torrent – hudournik :)).

  3. A najvecji hec je to, da lahko v vsaki trgovini kupis CD brez DRM, zripas in delas z muziko karkoli zelis. Takisto lahko to naredis z DVDji.

    Ce bi jih kupil v trgovini ala iTunes, bi pa vsak komad imel pripeto tvoje ime in dvomim, da bi potem kdo to veselo shareal po torrentih.

    Ni logicno…

  4. Pri nas sta poslovna etika in razvoj na psu, vseposvod po svetu gledamo kako se razvijajo novi marketinški prijemi in prevzemajo navade socialnih omrežjih pri večini proizvajalcev. Samo pri nas še vedno najdete računalniške firme, ki svoje stranke pridobivajo preko telefona in telemarketing agentov.
    Če samo pomislim koliko denarja zapravijo za to, in koliko bi ga lahko vnovčili bolje in drugače. Groza! In ta članek je tudi lepo pokazal kako daleč za Evropo smo kaj šele za svetom.
    Priznam, če bomo čakali, da se kaj spremeni, se ne bo spremenilo nič, na nas je, da ustvarimo te spremembe in pritisnemo na trg.

Komentarji so zaprti.