Nokia E71: Ljubezen na prvi dotik?

V začetku decembra sem pod prste dobil očesu zelo všečno Nokio E71. Zame enega najbolj vzburjajočih aktualnih telefonov. Ker izgled in predvsem prvi vtis velikokrat varata, sem telefon dodobra preizkusil.

  • PresenečenjeE71etui

Še preden sem prvič zadegal v telefon svojo SIM kartico, me je presenetila vsebina paketa. Poleg telefona in vseh potrebnih kablov ter slušalk, sta priložena tudi lična torbica za telefon in pasek za okoli roke. Takšnih daril bi si želel v prihodnosti še več!

  • Izdelava

Kot uporabnik mobilnikov serije N, lahko rečem, da sem vajen vsega hudega. Okusil sem že marsikatero slabo izdelano ohišje, od škripanja do netesnega prileganja drsnih delov v ležiču. Prav zato so me telefoni E serije vedno privlačili. Po poročilih sodeč so namreč obljubljali visoko kvaliteto izdelave. V trgovinah sem se sicer lahko o tem velikokrat prepričal, vendar pa je nekaj povsemm drugega, tak telefon dejansko uporabljati. Kar ne moreš verjeti, kako si lahko trpel slabo izdelano N serijo toliko časa.

Sama oblika E71 je hudo seksi. Da, seksi! Zadevca je tako majhna in tanka, da je to težko opisati. Enostavno jo je treba prijeti v roko in doživeti geekovski zen trenutek. Je sicer precej težka, 1500 mAh baterija pač terja svoj dolg, a zato sede v roko kot redko kateri telefon.

e71vrokiOhišje odlikuje premetena souporaba plastičnih in kovinskih delov, tako da slednji tvorijo okvir in nosilne dele, ki jih plastika le dopolnjuje na nujnih mestih (na vrhu telefona, kjer sta antena in sprejemnik GPS, pač ne more biti kovine). To da telefonu neverjetno soliden občutek, kot bi imel v roki nek monolit.

Posebne omembe vredena je tudi smerna tipka. Do sedaj sem okusil že veliko razčičnih smernih tipk na S60 telefonih in lahko rečem, da je tale do sedaj zame najboljša. Ravno prav velika smerna ploščica, ravno prave trdote, ki trdno stoji na svojem mestu in nič ne poskakuje v zraku, kot recimo tista na N82.

Ko se enkrat privadiš na sprva premajhne tipke ugotoviš da je tipkovnica nasplošno zelo dobro izdelana. Pisanje sporočil postane čista poezija. Kar me kot dolgoletnega uporabnika N serije še najbolj moti, je manjko posebne tipke za fotografiranje. Ne razumem, zakaj vdelajo v telefon 3,2 MPix fotoaprat in potem ne dodajo primerne tipke za uporabo le tega.

Šokiran sem bil tudi nad trajanjem baterije, saj je telefon zdržal nonstop vklopljen 3 dni, medtem ko sem opravil okoli 40 minut klicel, prenesel okoli 9MB podatkov in enkrat nadgradil fimrware. Ves čas sem uporabljal UMTS omrežje. Luksuz!

  • Mehki deli

Če mislite, da so softwaresko vsi telefoni S60 kot jajce jajcu, mislite napačno. E serija je po uporabnosti v določenih pogledih svetlobna leta pred N Serijo. Najbolj pri tem izstopa premetena uporaba počez postavljenega ekrana, ki omogoča prikaz večih podrobnosti v večini aplikacij. Poseben bonbonček je tudi popolna prostost pri nastavitvah aktivne pripravljenosti. Izbiramo lahko vtičnike (plug-ine za pošto, koledar, wifi…), kaj se nam naj prikaže zaslonu v pripravljenosti. Povrhu pa z uporabo aplikacije Načini sedaj lahko instano menjujemo med delovnim in načinom za prosti čas. Način tvorijo tema, ozadje, 6 aplikacij v aktivni pripravljenosti in nastavitve vtičnikov. Čista zmaga.

slovarNa telefonu je tudi zame povsem nova aplikacija slovar. V osnovi je vključen sicer le angleški jezik, vendar lahko brezplačno dodamo še 2 dodatna jezika. Zakaj samo 2, ostaja skrivnost.

Omembe vredna je tudi preureditev koledarja, ki je sedaj optimiziran za prečni pogled in tako na eni strani ekrana kaže pregled meseca na drugi strani pa termine tekočega dne. Žal še vedno ne podpira kategorij oz več koledarjev, kot jih poznamo iz drugih mobilnih operacijskih sistemov.

koledare71Posebna poslastica je tudi internet v širokem načinu. Od S60 v3 F.P. 1 se brskljalnik razlikuje predvsem po tem, da lahko sedaj tudi v pogledu počez surfamo v celozaslonskem načinu. To je sicer mogoče tudi v vseh S60 v3 F.P. 2 napravah (se pravi od N78 naprej).

Nadmočnost telefon izkazuje tudi s stabilnostjo, karkoli sem že pognal, kolikor koli programov sem že imel odprtih, nikoli nisem fasal grenkega sporočila o premalo pomnilnika.

  • A je E71 torej popoln telefon?

Seveda ne, čeprav je zelo težko poiskati minuse. Telefon te namreč presune s vsesplošno kakovostjo. Največja zamera je vsekakor kamera, ki svojih 3,2 MPix nikoli ne pokaže. Slike so monotone in žalostne, kot bi imele dodan nek modrikast učinek. Povrhu izpadejo včasih še rahlo neostre. Ne, nisem pozabil uporabiti tipke T za fokus!

Motil me je tudi nestandarden vhod za slušalke, ki je zaradi majhnosti celotnega telefona zgolj 2,5 milimeterski. Hvala bogu, da je pretvornik na 3,5 inčev na voljo v vseh boljše založenih trgovinah z elektroniko!50

Marsikak uporabnik predhodnice, se pravi Nokije E61i, bo vihal nos nad manjšim zaslonom. Iskreno rečeno, me fizična majhnost zaslona ni motila. Bolj me je motila nizka ločljivost, ki onemogoči kulturno prebiranje internetnih strani. QVGA je za te dni daleč prenizka ločljivost, še toliko bolj, ker brskljalnik ne pozna dinamične prilagoditve stopnje zooma.

 

  • Popolnost je za vogalom

Telefonu resnično manjka zelo malo. Dejstvo, da sem z njim za dalj časa komot zamenjal moj priljubljeni iPhone, govori zanj. No idealno ni nič, tako da bi si vsekakor želel zaslon višje resolucije, ki je občutljiv na dotik. Nujno bi potreboval 3,5 milimeterski vhod za slušalke in fotoaparat s Carl Zeissovo optiko ter  če se le da dodatno namensko tipko za fotografiranje. Vse to pa že precej diši na N97 , vendar imam v mislih vseeno telefon serije E, ki bi bil temu primerno tudi izdelan. Ah Nokija, presenetite me in N97 izdelajte kakovostno…Prosim!

Če ste toraj pravkar na lovu za novim telefonom ali pa še slučajno niste pisali božičku, vam E71 toplo polagam na srce, res boste navdušeni. Pa srečne praznike…

Telefon sem dobil na posojo pri Futura PR, agenciji, ki je odgovorna za Nokijine stike z javnostjo v Sloveniji. Za posojen telefon se najlepše zahvaljujem.

7 thoughts on “Nokia E71: Ljubezen na prvi dotik?

  1. Telefon je vsekakor odličen – le tega še ni nihče točno prikazal: kako se pišejo objave na blog v brezpovezavnem načinu, sepravi brez, da bi prisurfal na nadzorno ploščo bloga.

  2. Še en zelo zadovoljen uporabnik. Imam ga že dober mesec in res je težko najdit kak pameten minus (razen pregovorno slabega fotoaparata v E seriji 🙂 ).

    Še najbližje je dejstvo, da ni možno nastavit, da bi se celoten inbox prikazoval kot “widget” kot je bilo npr. možno pri E65.

    All-in-all je ta telefon za to ceno čista zmaga.

  3. Ne razumem točno, kaj misliš. Telefon ni imel vstavljene SIM kartice, ko sem zajemal zaslone, po internetu pa sem surfal preko WiFi-ja. Upam, da si tole mislil.

  4. Pingback: Pregled bližnjic na E71 « Digitalni Šepet

  5. Anže – za pisanje bloga na telefonu obstaja nekaj načinov, ki ne vključujejo obiska “admin panela” – večinoma pa so to plugini za wordpress in ne programi za telefon.

Komentarji so zaprti.